عروسک پولیشی، فراتر از تصور شما...(٢)



فوایدی برای نوزادان:

نوزادان لمس کردن اشیای نرم و بزرگ را دوست دارند و با داشتن چنین وسایلی احساس آرامش می کنند. کودکان در این سن به احتمال خیلی زیاد این عروسک ها را در دهان خود فرو می کنند و یا شاید آنها را بمکند. بنابراین باید توجه داشته باشید که عروسکی که برای کودکتان در این سن تهیه می کنید استاندارد های لازم برای این سن از نظر کیفیت را داشته و کاملا تمیز باشد. برای سن نوزادی از استفاده از عروسک هایی که خیلی کوچک هستند و یا دارای قسمت های جدا شونده می باشند جدا خود داری کنید. پشم و موی عروسک باید برای استفاده در این سن بسیار کوتاه باشد و به راحت قابل کنده شدن نباشد.

فوایدی برای نوپاها:

بین دو تا سه سالگی کودک شما یاد می گیرد که شخصیت هایی را انتخاب کند تا با آنها همدلی و مهربانی کند، گاهی کودکان دوستان خیالی دارند. کودک شما برای عروسکش اسم انتخاب می کند و به این ترتیب از "زبان" برای برقراری رابطه استفاده خواهد کرد. در ادامه کودک آنچه میبیند و آنچه احساس می کند را برای عروسک خود تعریف می کند. کودک به عروسکش غذا می دهد و آن را می خواباند. به علاوه، کودک چالش های زندگی را یاد میگیرد، و یاد میگیرد که چطور آنچه را دیده است، بیان کند.

فوایدی برای پیش دبستانی ها:

بدون در نظر گرفتن اینکه عروسک اسباب بازی کودک شما چیست، کودک شما می تواند در مقابل آن خود را در نقش های دیگری هم ببیند. مانندِ معلم، پزشک، پرستار و ... . این مهارت های خلاقانه برای کودکان در سنین پایین اهمیت بسیاری دارد. کودک با داشتن این عروسک ها دوست قابل اعتمادی دارد تا بتواند احساسات منفی خود را بروز دهد. کودک می آموزد که خود را برای عروسکش بیان کند و به این ترتیب مهارت های گفتاری و دایره لغت کودک هم افزایش می یابد.

فوایدی برای کودکان سنین مدرسه:

کودک در این سن همچنان از آرامش و راحتی ای که این عروسک ها برایش فراهم می کند لذت می برد. کودک در این سن در بازی های وانمودی خود از عروسک هایش در نقش دانش آموز، همبازی و .... استفاده می کند.

.

.

نسرین بهنام نژاد، کارشناس ارشد روانشناسی کودک، مسئول گروه پژوهشی بازی دان






بازگشت به گروه اسباب بازی و زمان بازی  


نظرات شما درباره این مطلب :

نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما در مورد عروسک پولیشی، فراتر از تصور شما...(٢) :



سایر نظرات :

نظری ثبت نشده است.