خانه > بازی با کودک > باز و بسته


باز و بسته
از مجموع 2 رای

مزایای این بازی

تقسیم وسایل و همکاری با دیگران
 کنجکاوی و جستجوگری
 مهارت های حرکتی ظریف
 گوش دادن و مهارت برقراری ارتباط




مواد لازم

اسباب بازی های سایز متوسط که کودک بتواند به راحتی آنها را به دست بگیرد، مانند جغجغه، حیوانات پولیشی کوچک، اسباب بازی های دندان گیر، مکعب های نرم، و ...

میز و صندلی بلند



نکات ایمنی
به دلیل اینکه کودک شما در این سن همه چیز را به دهانش می برد، اسباب بازی های تمیز و بی خطر که لبه های تیز نداشته باشد را برای این بازی انتخاب کنید. اسباب بازی هایی که در این سن به دست کودکتان می دهید نباید دارای تکه های کوچک باشد چرا که ممکن است باعث خفگی نوزاد شوند.

نحوه بازی

تعداد زیادی از اسباب بازی هایی که کودک بتواند آنها را به دست بگیرد جمع آوری کنید. کودک را روی زانویتان بنشانید و خودتان پشت یک میز بنشینید و یا اینکه کودک را روی صندلی مخصوص خودش در کنار میز بگذارید. یک اسباب بازی را نزدیک دست کودکتان قرار بدهید به طوری که کودک مجبور باشد برای برداشتن آن ااندکی دستش را دراز کند. کودک را برای برداشتن اسباب بازی تشویق کنید. وقتی که کودک اسباب بازی را برداشت و کمی با آن بازی کرد، به آرامی انگشتان کودک را باز کنید و اسباب بازی را از او بگیرید. اسباب بازی را دوباره روی میز برگردانید. وقتی که دست های کودکتان خالی است یک ترانه ی کودکانه بخوانید و دست هایش را به هم بزنید(کودک دست بزند). دست هایش را باز و بسته کنید. و دوباره قسمت برداشتن اسباب بازی را در بازی تان تکرار کنید.

باز و بسته
تا چند ماه پس از تولد کودکتان، او یک بازتاب حرکتی دارد که اشیا را به صورت غیر ارادی با کف دستش مشت می کند اما نمی تواند اشیا را رها کند. این بازی به کودک کمک می کند که کنترل بیشتری بر حرکات دستش داشته باشد.


بازگشت به لیست