خانه > بازی با کودک > زیرش چیه؟


زیرش چیه؟
از مجموع 5 رای

مزایای این بازی

 تعادل و هماهنگی
 ابراز خود واعتماد به نفس
 تفکر و حل مساله




مواد لازم

میز

سه کاسه ی کوچک با رنگ های مختلف

شکلات های کوچک، بیسکوئیت کوچک و یا کلوچه



نکات ایمنی
کاسه ها را به آرامی تکان بدهید، تا کودک بتواند شکلاتی که زیر آنها پنهان شده است را پیدا کند. این بازی می خواهد که به کودک احساس موفقیت بدهد، نه اینکه او را ناکام کند. از خوراکی هایی استفاده کنید که برای کودکتان خطرناک نیستند.

نحوه بازی

کودک خود را روی میز بنشانید. سه عدد کاسه را به صورت برعکس روی میز قرار بدهید. یک شکلات و یا هر خوراکی دیگری که انتخاب کردید را مقابل یکی از کاسه ها قرار بدهید. یکی از کاسه ها رو روی خوراکی ای که انتخاب کرده اید قرار بدهید. کاسه ها را دور هم بچرخانید. این کار را به صورتی انجام دهید که کودک بتواند توجهش را بر کاسه ای که شکلات را پنهان کرده است نگه دارد. چرخاندن کاسه ها را متوقف کنید و از کودک بپرسید، شکلات کجاست؟ به کودک اجازه بدهید که کاسه ای را که انتخاب کرده است بردارد تا شکلات را پیدا کند. اگر کودک درست انتخاب کرد شکلات را به کودک بدهید تا بخورد و بازی را با شکلات و یا خوراکی ای دیگر ادامه بدهید.

زیرش چیه؟
می توانید کودکتان را گول بزنید؟ اگر او کوچکتر بود بله! اما حالا که او دارد بزرگ می شود، دیگر گول زدن او کار ساده ای نیست. اما الان، بهتر است در این بازی اصلا از گول زدن کودک استفاده نکنید و گول زدن دیگران را به او یاد ندهید!


بازگشت به لیست