آیا کودکان تفاوت تخیل و واقعیت را می دانند؟



اکثر کودکان در سن 3 یا 4 سالگی تفاوت بین واقعیت و تخیل را درک می‌کنند. آنها از ایجاد موقعیت‌های وانمودی برای خودشان، والدین و دوستانشان لذت می برند.

چرا تخیل برای کودکان اهمیت دارد؟

وانمود کردن، چیزی فراتر از بازی و یکی از بخش‌های مهم رشد کودک است. تخیل نه تنها تفکر خلاق را پرورش می‌دهد بلکه راهی است تا کودک به وسیله آن با مسائل و مشکلاتی که او را ناراحت می‌کند کنار بیاید. مثلا کودکی که از پزشک می‌ترسد ممکن است در بازی به عروسک خود آمپول بزند و به او بگوید: نترس زیاد درد نداره.

به کودکتان کمک کنید تا واقعیت را درک کند

فرصت‌های زیادی برای اینکه کودک را در مورد آنچه که واقعیت است و آنچه واقعیت نیست آگاه کنیم وجود دارد. وقتی که دارید تلوزیون و یا فیلم می‌بینید، می‌توانید به کودک بگویید که بازیگران افراد واقعی هستند که دارند نقش یک نفر را در این داستان بازی می‌کنند.

وقتی که کودک در حال انجام بازی‌های گروهی هم هست می‌توانید وارد بازی او شوید و به او بگویید: تو از من می‌خوای که نقش پستچی رو بازی کنم؟ اره ... خیلی باحاله!

آیا تخیل می‌تواند از حد بگذرد؟

علامت خطری که نشان می‌دهد یک کودک بیش از حد در دنیای تخیلات خود فرو رفته است این است که کودک علاقه‌اش به دوستان و سایر فعالیت‌هایش را از دست داده است و نمی‌تواند بازی تخیلی و وانمودی خودش را ترک کند. چنین کودکی حتما نیاز به کمک تخصصی دارد.

خرید وسایل علمی آموزشی اکتشافی

بیشتر بخوانید:

چگونه خلاقیت کودکمان را بالا ببریم؟

آب بازی؛ راهی برای ایجاد خلاقیت در کودک






بازگشت به گروه تخیل و خلاقیت  


نظرات شما درباره این مطلب :

نام :


پست الکترونیکی :


نظر شما در مورد آیا کودکان تفاوت تخیل و واقعیت را می دانند؟ :



سایر نظرات :

نظری ثبت نشده است.